Saturday 26 December 2015

Hilangkan rasa loya/mual selepas makan vitamin/supplement

Assalamualaikum,

Pernah tak rasa selepas makan vitamin/supplement terasa loya dan ingin muntah,lagi-lagi jika vitamin/supplement yang berbau agak kuat. Kenapa ya boleh jadi macam tu?

Jom baca nota kaki di bawah cara pengambilan vitamin/supplement yang betul bagi mengurangkan atau mengelakkan rasa loya/mual



Cara pengambilan vitamin/supplement

  • Ambil vitamin/supplement bersama makanan (selepas makan) untuk meningkatkan tahap penyerapan vitamin/supplement tersebut. Vitamin/supplement yang larut dalam lemak (vitamin A,D,E dan K) seharusnya diambil bersama makanan yang mengandungi sedikit lemak.
  • Jika anda mengalami loya atau mual dalam masa setengah jam selepas mengambil vitamin/supplement, hal itu mungkin terjadi kerana anda makan terlalu sedikit atau perut anda tidak mendapat makanan secukupnya.
  • Pengambilan vitamin/supplement melebihi dos tidak seharusnya diambil pada masa yang sama. Untuk penyerapan vitamin/supplement yang bagus, jarakkan waktu pengambilan vitamin/supplement tersebut untuk sepanjang hari.
p/s: kalau nisa rasa mual/loya selepas makan vitamin/supplement, biasanya nisa akan makan buah-buahan atau biskut atau minum air yang berperisa seperti air oren. lepas tu dah tak rasa mual/loya lagi.


Shaklee Independent Distributer anda:
Khairunisa Zakaria
whatsapp/telegram 013 225 1756
khairunisa1407@gmail.com




~Jom kekal hidup sihat dan cantik dengan Shaklee~



No comments: